Rijden, wachten, vliegen, wachten, treinen, rijden - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu Rijden, wachten, vliegen, wachten, treinen, rijden - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu

Rijden, wachten, vliegen, wachten, treinen, rijden

Door: Sjouke Jelmer Land

Blijf op de hoogte en volg Sjouke Jelmer

30 April 2012 | Zweden, Hedesunda

Zo wat een dag gisteren, na ’s nachts bijna geen oog dicht te hebben gedaan begon de reis naar Zweden. Om 1 uur precies zaten we met mij z’n allen in de auto en word er richting gezet neer Schiphol. Rond half 3 arriveren we op de luchthaven. Na even zoeken blijkt dat onze incheckbalie pas opengaat om half 4 oftewel een uur te vroeg. Deze tijd overbruggen was gelukkig niet zo moeilijk. Na het nuttigen van de nodige koffie (je moet toch proberen wakker te blijven) was het dan uiteindelijk half 4. Koffers inchecken en de volgende kop koffie inschenken.

Toen kwam het moeilijke punt, het afscheid nemen. Ik hou daar niet zo van. Maar ja het hoort erbij als je er voor kiest om alleen naar Zweden te vertrekken. Moet er niet aan denken dat ik dit 30 jaar terug had moeten doen. Geen internet, geen telefoon eigenlijk helemaal niets. Ja een postkaartje die een dikke week onderweg is. Gelukkig bestaat er nu zoiets als Skype, Facebook en telefoons. Na door de douane te zijn gelopen ben ik opweggegaan naar mijn gate. Deze bleek niet heel erg ver te liggen. 20 minuten over 6 boarden, 10 voor 7 vliegen en 10 voor 9 landen.

Zo ik ben al in Zweden dit gaat snel :). Wat ik even vergeten was is het feit dat ongeveer dezelfde tijd er nog aan reizen bij kwam. Na een treinticket gehaald te hebben moest ik wachten tot 10:57 voor mijn trein richting Gävle. Een stoptrein wel te verstaan. Ach ja zo ziet men wat van het landschap. Na een treinrit van anderhalf uur kwam ik toen toch aan in Gävle. Hier stond Meindert van Hedesunda Camping al op mij te wachten. Toen moest er echter in de auto ook nog een half uur gereden worden. Maar toch, dit half uur was snel voorbij aangezien ik weer een gesprekspartner had. Bijna 4 uren in mijn uppie reizen in een onbekend land. Het was toch wel makkelijk geweest met wat gezelschap :) maar ik ben er gekomen.

Op de camping stonden Renata, Sunny-day en Sydney al op mij te wachten. Na de handen geschud te hebben eerst maar een welverdiende kop koffie naar binnen gewerkt. Het was inmiddels al 12 uur geweest dus was het ook tijd voor een hap eten. Na het eten heeft Meindert mij naar mijn huisje gebracht waar ik eerst kon beginnen met mijn koffer uit te pakken. Na dit gedaan te hebben een rondleiding over de camping gehad.

Ook heb ik mijn eerste minuten al op het water gemaakt, samen met Meindert en Sydney hebben we de boot van Meindert van de ene kant van het eiland naar de andere kant gebracht. Heerlijk met de wind in het haar. Een heerlijkheid met het mooie weer. Zoiets doet een mens goed na een hectische dag. De boot aangelegd, internetcode gekregen van Meindert oftewel direct contact zoeken met het thuisfront. Even laten weten dat ik goed aangekomen. 6 uur etenstijd. Ja mensen jullie kunnen het misschien niet geloven maar ik heb voor de eerste keer gebarbecued :D Dat was lang geleden.

’s Avonds nog even met Sydney geprobeerd een snoek te verleiden maar dit mocht jammer maar helaas niet lukken. Maar wel weer heerlijk over het eiland gelopen. Na een afsluitende kop koffie heb ik mijn huisje maar opgezocht, nog even contact maken met het thuisfront en toen was het bedtijd. Vanochtend om 9 uur zou de wekker gaan. Zelf was ik alleen al wakker om 7 uur.

Eigenlijk als ik een korte samenvatting maak over de eerste dagen dat is dat: rijden, wachten, vliegen, wachten, treinen, rijden, lopen, varen en lopen!

Tot de volgende keer!

  • 30 April 2012 - 06:54

    Anja:

    Wij zijn ook blij met het fenomeen internet...kunnen we je verhalen en belevenissen mee beleven. dank je wel voor je eerste verslag..moge er nog velen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjouke Jelmer

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 15173

Voorgaande reizen:

28 April 2012 - 01 September 2012

Hedesunda Zweden

Landen bezocht: