Terug van weggeweest - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Sjouke Jelmer Land

Blijf op de hoogte en volg Sjouke Jelmer

16 Juli 2012 | Zweden, Hedesunda

Mijn goede voornemen heb ik weer niet waar kunnen maken. Nu kan ik zeggen het komt door de drukte maar dit is nou niet echt het probleem. Het is meer het feit dat ik me er niet toe zet en wel met andere dingen bezig ben. Maar toch komt er weer een update, deze keer iets langer dan anders.

Na midzomer is de tijd zo snel gegaan dat er echt heel erg veel te vertellen is. Mijn andere collega’s zijn gekomen, de camping stroomt vol en de activiteiten beginnen te lopen. Ook is er natuurlijk weer de nodige tijd op het water en in de natuur doorgebracht.

Over het vissen kan ik vrij snel vertellen, binnen enkele keren heb ik het vissen met de dropshot vrij snel onder de knie, het gidsen begint en ook de nodige vissen komen in de boot. Ook zijn er mooie vissen gevangen, waaronder snoekbaarzen van rond de 60cm, een snoek van 72 en baarzen tussen de 30 en 40cm. Een geweldig gevoel om te zien hoe een klein jochie dolenthousiast z’n eerste vissen vangt, een snoek, een baars en een snoekbaars, zijn vakantie kon echt niet meer kapot. Dat is waarvoor ik het doe, de voldoening in het feit dat anderen een top vakantie heb. Ook tijdens de visclinic heb ik dit meegemaakt. Koen en ik moesten met z’n 2en een clinic geven aan een Duits jongetje, deze had nog nooit gevist en wist eigenlijk nog niet eens hoe hij moest gooien. Tijdens de clinic pakte hij alles snel op en even later gooide hij als een volleerde visser. ’s Avonds stond het vissen met het vlot op de planning. Tijdens het vissen ving hij z’n eerste vissen in z’n visserscarrière, de glimlach, de woorden en de uitdrukking zijn niet vast te leggen op papier zo blij was hij. In de foto’s staat een foto van beide situaties.

De natuur blijft veranderen, het blijft een pracht om te zien. Sydney en ik zijn een keer het bos ingetrokken opzoek naar mooie foto’s al snel vonden we een kikker die mooi bleef poseren. Deze hebben we dan ook veelvuldig op de foto gezet. Een heel klein dier wat heel erg veel voorkomt maar wat je op zo’n moment toch blijft verbazen. Afgelopen weken zijn er ook steeds meer libelles en andere vliegende insecten tevoorschijn gekomen. Deze zijn terug te vinden in de foto’s. Ook ben ik enkele keren op vossenjacht geweest. Ik weet dat er een grote vos ergens in het bos rondloopt maar hij is me steeds te snel af, of ik heb de camera niet in de hand en loopt hij voorbij of ik vind hem gewoon niet. Maar ik zal hem krijgen. Wel hebben we de ietwat minder sluwe vos op de foto kunnen zetten. Wat ik ook nog tegengekomen ben waren 2 jonge uilen waarvan ik maar 1 op de foto heb kunnen krijgen. Een aparte gewaarwording als ze zo geruisloos tussen de bomen door vliegen.

De activiteiten op de camping beginnen echt vorm te krijgen, van knutselen tot buksschieten en van een visclinic tot een Vikingtocht alles is te doen hier op de camping. De gidstourtjes komen ook steeds meer voor. Het enigste wat een beetje tegen zit is het weer. Vandaag (maandag 16 juli) is er ongeveer 125mm water gevallen. De camping is drijf en drijf nat. Maar ja, wat doen we er aan. De afgelopen weken is het weer ook niet heel erg bijzonder geweest, af en toe een mooie dag maar meer af dan toe. Maar gelukkig is dit eigenlijk in heel europa het geval.

De gezelligheid is top op de camping, ik weet nu al zeker dat dit een belevenis wordt om nooit te vergeten :-)

Tot de volgende keer

  • 16 Juli 2012 - 18:07

    Werner:

    Knappe jongen op die laatste foto met die dikke snoekbaars (A)

  • 16 Juli 2012 - 18:18

    Laura Van Den Heuvel:

    Hahahaha, ik dácht het, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen! haha

  • 16 Juli 2012 - 18:20

    Laura Van Den Heuvel:

    Maar vind de 3e na laatste toch nog veeeeel leuker!

  • 16 Juli 2012 - 21:22

    Werner:

    Nee die is niet leuk, die is handig. Kan ie mooi gidsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjouke Jelmer

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 15171

Voorgaande reizen:

28 April 2012 - 01 September 2012

Hedesunda Zweden

Landen bezocht: