The Karate Kid - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu The Karate Kid - Reisverslag uit Hedesunda, Zweden van Sjouke Jelmer Land - WaarBenJij.nu

The Karate Kid

Door: Sjouke Jelmer Land

Blijf op de hoogte en volg Sjouke Jelmer

16 Juni 2012 | Zweden, Hedesunda

Zo de week is weer om, tijd voor mijn (ongeveer) wekelijkse update. De week begon zoals gewoonlijk met het grasmaaien. Na hier 2 dagen mee bezig geweest te zijn werd het tijd voor wat anders. Alle terrassen, stoelen, banken, tafels en picknicktafels op het terrein moesten in de olie gezet worden. Een heel groot karwei aangezien er nogal wat van deze attributen op het terrein staan.

Maar 3 dagen later en 30 liter olie gesmeerd te hebben mag het resultaat er zijn. Alles staat er weer mooi bij en kan er het hele seizoen weer tegen aan. Na deze dagen deed mij dit alles aan een film denken. The Karate Kid wel te verstaan, voor de mensen die deze film niet kennen hierbij het fragment:

http://www.youtube.com/watch?v=eFK-GGG8JN0&t=4m11s

Het enigste wat ik nog miste hier was een Mister Miyagi

Gelukkig heb ik dit alles niet alleen moeten doen. Afgelopen maandag is Elisabet gekomen om in 2 weken tijd ervaring op te doen. Dit is een project van uit de Gemeente Gävle. Scholieren kunnen zich inschrijven op zo’n project en worden dan 2 weken ergens ingezet. Dit om zoveel mogelijk ervaring op te doen. Eigenlijk een soort van stage. Komende 8 weken krijgen we in totaal 4 van zulke stagelopers.

Owja, ook ben ik nog een dag te vissen geweest samen met Sidney. We zouden eerst met z’n 3en. Echter we waren een poosje weg toen we telefoon kregen dat er een verstopping was op de camping. Meindert is hier de rest van de dag mee bezig geweest om dit op te lossen. Daarom zijn Sidney en ik met z’n 2en eropuit getrokken en niet zonder succes! We wisten allebei een snoekbaars te vangen waarvan ik een mooi exemplaar ving van 70cm. Ook hebben we nog enkele snoekjes gemist. Maar het was een heerlijke dag!

Komend weekend (21 tot 24 juni) start het midsommar feest. Een feest wat in heel Zweden gevierd wordt. Hierover de volgende keer meer..

Tot de volgende keer!

  • 16 Juni 2012 - 19:25

    Pietsje:

    hoi SjoukeJelmer

    Wat een prachtige omgeving en geweldig hoe jij hierover vertelt.
    Het filmpje werkt niet bij mij, maar ik zie je al in alle bochten bezig om de bankjes en tafels te oliën. Je hebt vast nog een paar spieren ontdekt waarvan je niet wist dat je die ook nog had.

  • 16 Juni 2012 - 20:47

    Sjouke Jelmer Land:

    Hey hallo,

    zag dat er een foutje in de link zat. Nu doet hij het wel als het goed is.

    gr,

    Sjouke

  • 16 Juni 2012 - 21:47

    Mem:

    We hebben het filmpje bekeken en begrijpen dat je spierpijn hebt gehad. Volgens Heit heb je als je de oefeningen goed hebt gedaan, net zoals Johan de oranje band hebt gehaald op deze manier. Gezellig dat je nu er een hulp bij hebt Enneh...flinke snoekbaars!!!!

  • 20 Juni 2012 - 08:07

    Koen Nuchelmans:

    Hey Sjouke!

    Hoe meer ik lees hoe meer zin ik er in krijg!

    Is mijn hengel nog heel? :) (ik heb ook een vraag op FB gesteld...)

    groetjes Koen!

  • 20 Juni 2012 - 10:10

    Arjen :

    He Sjouke,

    Gaaf om je verslagjes te lezen, en wat een heerlijk leven daar in Zweden.. Lekker in de buitenlucht aan het werk op een A locatie, 100 keer beter dan op een stoffig kantoor! Blijf vooral schrijven en foto's sturen, dan kunnen wij ook meegenieten!!

    Groet,

    Arjen

  • 09 Juli 2012 - 08:34

    Naomi Levels:

    He,

    Was ik op zoek naar mensen die ook een weblog hebben bijgehouden in Halmstad (vorig jaar heb ik daar een half jaar gestudeerd: naomilevels.waarbenjij.nu), maar toen kwam ik opeens Hedesunda tegen. Dit trok mijn aandacht, omdat ik er zelf vijf jaar geleden gewerkt heb ;). Ik heb toen voor 7 weken op Sunny Day, maar vooral op Sydney gepast. Er is al heel wat veranderd zie ik en zie dat Sydney geen kleuter meer is :). Ik hoop dat ik er nog een keer kom. Als ik jouw verslagen lees, begint het toch wel weer te kriebelen. Nog veel plezier daar en vele groetjes aan Meindert, Renata & kids!

    Groetjes, Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjouke Jelmer

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 15170

Voorgaande reizen:

28 April 2012 - 01 September 2012

Hedesunda Zweden

Landen bezocht: